Isnin, 19 November 2012

ABN Xcess pesaing baru ASTRO

ABN Xcess pesaing baru ASTRO


Kehadiran ABN Xcess akan membuat pihak ASTRO pening kepala selepas ini dengan tawaran yang dibuat hanya RM29.99 sebulan dengan menyediakan 50 saluran pendidikan, informasi dan hiburan. Adakah ini petanda kejatuhan ASTRO? atau satu persaingan sihat akan berlaku serta bil siaran televisyen berbayar di negara kita akan turun tidak lama lagi?



 Patutla sebelum ni Astro sibuk bagi siaran percuma kepada pelanggan. Dikatakan ABN juga menyediakan 7 channel HD daripada 50 saluran tanpa bayaran tambahan. Anda semua juga tidak perlu risau tentang cuaca di tempat anda kerana ABN ni boleh kena hujan. 


ABN juga yang kini berada di Petaling Jaya sedang dalam proses pembinaan bangunan baru di Puchong, Selangor dimana bangunan baru tersebut merupakan stesen TV berbayar terbesar di Malaysia dengan kelengkapan serba canggih.

Jadi sama-sama kita tunggu kehadiran ABN Xcess ke tempat masing-masing supaya kita dapat nikmati saluran berbayar dengan harga berpatutan. 

#Lepas ni boleh la buat  tutup tempayan piring astro tu.

Ahad, 18 November 2012

REZEKI SHILA AMZAH AIM19

Tahniah diucapkan kepada Shila Amzah yang telah memenangi serta dinobatkan sebagai lagu terbaik AIM19 2012 iaitu Patah Seribu. Lagu Patah Seribu ini telah dicipta sepenuhnya oleh Shila Amzah sendiri. Wah rezeki yang tak di sangka-sangka, sebelum memenangi anugerah AIM19 Shila Amzah telah memenangi kejuaraan Asian Wave 2012 dan sekali gus telah menaikkan nama negara Malaysia. 


Memang tahun 2012 membawa rezeki kepada Shila Amzah serta menjadi tahun yang tak dapat dilupakan hehe. Apa2 pon harap Shila Amzah terus berusaha untuk maju kehadapan semoga dapat menaikkan nama negara dimata dunia dan tahniah atas kejayaan anda..^_^



AIM19 SENARAI PENUH PEMENANG

Senarai Penuh Pemenang Akhir AIM 19

 
Artis Baru Terbaik
Mojo (Andai Ku Bercinta Lagi)


  Persembahan Vokal Terbaik Di Dalam Lagu (Lelaki)  
Jamal Abdillah (Bahagia Sementara)

Persembahan Vokal Terbaik Di Dalam Lagu (Wanita)
Jaclyn Victor (Counting Days)


Persembahan Vokal Berkumpulan Terbaik Di Dalam Lagu 
Forteen (Seperti Dulu)
 
 
Video Muzik Terbaik
Quek Shio Chuan – Yuna (Sparkle)


 
Lagu Pop Etnik Terbaik 
Kuasa Cinta (Edrie Hashim/Ahmad Fedtri Yahya) – Noraniza Idris

Lagu Nasyid Terbaik
Doa (Gjie 6ixth Sense/Lukhman S) – Nora
 

Lagu Rock Terbaik
Idola (Audi Mok/Dark) – Azlan & The Type Writer 

Lagu Pop Terbaik
Patah Seribu (Shila Amzah) – Shila Amzah

Lagu Hip Hop Terbaik 
Aku Maafkan Kamu (Malique/Jamal Abdillah/Tripdizs/Malique) – Jamal Abdillah & Malique

Lagu Inggeris Tempatan Terbaik
Counting Days (Aubrey Suwito/Aubrey Suwito/Lin Li Zhen) – Jaclyn Victor

Lagu Bahasa Melayu Terbaik Yang Dipersembahkan Oleh Artis Luar Negara 
Sudah Cukup Sudah (Nirwana Band)

Lagu Terbaik
Shila Amzah - Patah Seribu

Album Terbaik
SalamMusik (Salam – SalamMusik) 

Anugerah Kembara
Mizz Nina

Anugerah Sri Wirama
Alleycats


Sabtu, 17 November 2012

CALON AKHIR AIM 19 2012

Senarai Penuh Pencalonan Akhir AIM 19

Artis Baru Terbaik
1.    Keroz Nazri (Suatu Hari Nanti)
2.    Mojo (Andai Ku Bercinta Lagi)
3.    SalamMusik (Alamak feat Altimet)
4.    Stephen Rahman Hughes (Bertemu Di Syurga)
5.    The Malayan (Aku Bukan Lagenda)


Persembahan Vokal Terbaik Di Dalam Lagu (Lelaki)

1.    Azlan & The Type Writer (Idola)
2.    Faizal Tahir (Buta)
3.    Hazama (Majnun)
4.    Jamal Abdillah (Bahagia Sementara)
5.    Stephen Rahman Hughes (Bertemu Di Syurga)
 

Persembahan Vokal Terbaik Di Dalam Lagu (Wanita)

1.    Jaclyn Victor (Counting Days)
2.    Nora (Doa)
3.    Shila Amzah (Patah Seribu)
4.    Siti Nurhaliza (I Cry Out)
5.    Jaclyn Victor (Jagalah Diri)
 

Persembahan Vokal Berkumpulan Terbaik Di Dalam Lagu

1.    Firdaus (Saat Terindah)
2.    Forteen (Seperti Dulu)
3.    GX4 (Kerana Kasihmu)
4.    Prince of Pop (Main Jauh Jauh)
5.    SleeQ feat Ramlah Ram (Sesaat Kau Datang)
 

Kulit Album Terbaik

1.    Anuar Sujud (Raunajud) – Filsuf (Muka Surat Satu)
2.    Sanjay – Hujan (Sang Enemy)
3.    Wing Meng – Love Me Butch (World Wide Transgression)
4.    Even Odds Sdn. Bhd. – MizzNina (Take Over)
5.    Zul Amran Hilmi – Yuna (Terukir Di Bintang)
 

Rakaman Album Terbaik

1.    Hafiz Hamidun/CL Toh – Hafiz Hamidun (Zikir Terapi Diri)
2.    Eddie Slam/Greg Henderson/Voodoo/Illegal – Jamal Abdillah (Raja Pop 2)
3.    Edry Hashim/Manusia Putih/Cat Farish – Kat Hassan (Menggoda)
4.    Rahmad Ayob – Nora (Hikmah)
5.    Azlan Abu Hassan/Lee Stephen/Arief Renald – Shanel (Perjalanan)
 

Video Muzik Terbaik

1.    Sahak – Firdaus (Kerna-nya Aku Menolakmu)
2.    Michael Weicker/Marcus Weicker – Goldfish and Blink (Bila Seharusnya feat Noh Saleh)
3.    Ghaz Abu Bakar – Stacy (Pelangi Senja)
4.    Jeremy Zainal – Suki Low (Terlalu Mencintaimu)
5.    Quek Shio Chuan – Yuna (Sparkle)
 

Lagu Pop Etnik Terbaik

1.    Endang Endong Cintaku Satu (Wan Mohammad Logan/Noraniza Idris/Ahmad Fedtri Yahya) – Noraniza Idris
2.    Hari Demi Hari (Mohd Shahril/Noraniza Idris/Ahmad Fedtri Yahya) – Noraniza Idris
3.    Kuasa Cinta (Edrie Hashim/Ahmad Fedtri Yahya) – Noraniza Idris
4.    Mahligai (Helen Yap/Ahmad Fedtri Yahya) – Noraniza Idris
5.    Menarik Hati (Asmin Mudin/Ahmad Fedtri Yahya) – Noraniza Idris
 

Lagu Nasyid Terbaik

1.    Asmaulhusna (Hafiz Hamidun/Hafiz Hamidun) – Mawi
2.    Allah (Hafiz Hamidun/Hafiz Hamidun) – Hafiz Hamidun
3.    Garisanmu (Hafiz Hamidun/Hafiz Hamidun) – Izzat Mahadi
4.    Doa (Gjie 6ixth Sense/Lukhman S) – Nora
5.    Erti Al-Fatihah (Johan Nawawi/Johan Nawawi) – Voice of Ummi


Lagu Rock Terbaik

1.    Idola (Audi Mok/Dark) – Azlan & The Type Writer
2.    Buta (Audi Mok/Faizal Tahir) – Faizal Tahir
3.    Simetri (Audi Mok/Omar K) – Hazama
4.    Mati Senyap (Stone/Zizie Hashim) – Silent Death
5.    Bebas (Sam) – The Azenders
 

Lagu Pop Terbaik

1.    Sebelah Jiwaku (Edry Abdul Halim) – Jaclyn Victor
2.    Harapan (Hyper Act/Frozen) – Hyper Act
3.    Patah Seribu (Shila Amzah) – Shila Amzah
4.    Terukir Di Bintang (Yuna) – Yuna
5.    Jagalah Diri (Edry Abdul Halim) – Jaclyn Victor
 

Lagu Hip Hop Terbaik
1.    Teman Pengganti (Malique) – Black & Malique
2.    Sendiri Di Kuala Lumpur (Belle Fatah/Filsuf/Bob Yusof) – Filsuf
3.    Aku Maafkan Kamu (Malique/Jamal Abdillah/Tripdizs/Malique) – Jamal Abdillah & Malique
4.    Just You And Me (Saph/Shazrina Azman) – MizzNina
5.    Tenang Sayang (DJ Jocular/Saph & NBE) – SSK

Lagu Inggeris Tempatan Terbaik

1.    Memo (Yuna) – Yuna
2.    Counting Days (Aubrey Suwito/Aubrey Suwito/Lin Li Zhen) – Jaclyn Victor
3.    Stand Up (Bryan Bouro) – Siti Nurhaliza
4.    Haircut (Sarah Zainal Abidin) – ZE!
5.    Photo Of You (Yuna) – Yuna
 

Lagu Bahasa Melayu Terbaik Yang Dipersembahkan Oleh Artis Luar Negara

1.    Tentang Rasa (Astrid)
2.    Sudah Cukup Sudah (Nirwana Band)
3.    Aku Bersahaja (Rossa feat Taufik Batisah)
4.    Ku Pinang Kau Dengan Bismillah (Rossa feat Ungu)
5.    Aku Kembali (Sammy Simorangkir)
 

Susunan Muzik Terbaik Di Dalam Lagu

1.    Arman,  Alex, Aye, Rifai & Andy (OST Gerimis Mengundang – Brenda & Budi)
2.    Aubrey Suwito (Counting Days – Jaclyn Victor)
3.    Edry Abdul Halim (Kasanova – Stacy)
4.    Azlan Abu Hassan (Bertemu Di Syurga – Stephen Rahman Hughes)
5.    AG Coco (Terukir Di Bintang – Yuna)
 

Album Terbaik

1.    Sang Enemy (Noh Salleh/AG Coco – Hujan)
2.    Hikmah (Johan Nawawi – Nora)
3.    Take Off (Pesawat - Pesawat)
4.    SalamMusik (Salam – SalamMusik)
5.    Stay-C (Muhammad/Kunci Demak – Stacy)


Pecahan Pencalonan


1.     Yuna (6)
2.     Jaclyn Victor (6)
3.     Noraniza Idris (5)
4.     Nora (4)
5.     Stephen Rahman Hughes (3)
6.     Azlan & The Type Writer (2)
7.     Faizal Tahir (2)
8.     Jamal Abdillah (2)
9.     Siti Nurhaliza (2)
10.   Shila Amzah (2)
11.   Hujan (2)
12.   Filsuf (2)
13.   MizzNina (2)
14.   Hafiz Hamidun (2)
15.   Stacy (2)


Jumaat, 16 November 2012

BAHAYA!! KOSMETIK PEMBUNUH SENYAP

KUALA LUMPUR – Ramai wanita yang menggunakan produk kosmetik tiruan tidak menyedari bahawa barangan tersebut sebenarnya merupakan pembunuh senyap termasuk boleh mengakibatkan kecacatan kekal pada otak.

  

Pakar Perunding Kulit, Dr. Ko Chung Beng berkata, kosmetik tiruan mengandungi campuran bahan kimia bertoksik yang sangat berbahaya pada kulit, organ dalaman dan sistem saraf manusia. 


Pelbagai bahan merbahaya yang telah digunakan dalam kosmetik tiruan ini antaranya ialah:
  • Aluminium
  • Logam berilium
  • Plumbum
  • Arsenik
  • Kadmium
  • Tembaga


“Penggunaan kosmetik tiruan dalam tempoh panjang menyebabkan bahan kimia berbahaya itu meresap ke dalam liang kulit seterusnya berkumpul dan meningkatkan jumlah toksik dalam badan.
”Pengguna boleh terdedah kepada risiko kehilangan sel otak yang mengakibatkan mereka menjadi cacat akal atau menghidap penyakit Alzheimer pada masa akan datang,” katanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.
Antara risiko penyakit yang mengancam pengguna ialah parut kekal pada kulit, psoriasis (penyakit kulit), jangkitan kuman pada mata, masalah jantung, buah pinggang dan gangguan sistem saraf.

Sabtu, 10 November 2012

KEPUTUSAN ANUGERAH SKRIN 2012






1.   Lakon Layar Terbaik Filem – Dain Said (Bunohan)
2.   Lakon TV Terbaik – Lum Pung Hui (Di Telapak Kaki Bonda)
3.   Videografi Terbaik – Aku Mahu Terbang (Neon Entertainment)
4.   Laporan Khas/Berita Terbaik – Bom Jangka (Berita TV9)
5.   Drama Komedi Terbaik – Elly & Apit (Red Communications)
6.   Rancangan Realiti Terbaik – Jemputan Umrah (Episod 1)
7.   Anugerah Artis Harapan Pantene – Putri Balqis (Pelarian)
8.   Rancangan Bual Bicara Terbaik – Bella (Labour Day Special)
9.   Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Drama – Namron (Parit Jawa)
10. Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Drama – Sherry Merlis (Di Telapak Kaki Bonda)
11. Rancangan Hiburan Terbaik – Anugerah Bintang Popular Berita Harian 25
12. Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Filem – Lisa Surihani (Ombak Rindu)
13. Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Filem – Syafie Naswip (Songlap)
14. Pelakon Wanita Terbaik Filem – Maya Karin (Ombak Rindu)
15. Pelakon Lelaki Terbaik Filem – Shaheizy Sam (Songlap)
16. Rancangan Dokumentari / Majalah Terbaik – Dunia Tersembunyi
17. Rancangan Muzikal Terbaik – Anugerah Juara Lagu Ke 26
18. Pelakon Wanita Terbaik Drama – Ruminah Sidek (Parit Jawa)
19. Pelakon Lelaki Terbaik Drama – Abu Bakar Omar (Gincu Ayah)
20. Pengarah Terbaik Filem – Fariza Azlina & Effendee Mazlan (Songlap)
21. Pengarah Terbaik Drama - Kabir Bhatia (Di Telapak Kaki Bonda)
22. Anugerah Yasmin Ahmad – Pierre Andre
23. Drama Rantaian Terbaik – Jangan Ambil Padang Kami
24. Filem Terbaik – Bunohan
25. Drama Terbaik – Di Telapak Kaki Bonda

Selasa, 6 November 2012

RESIPI KEK COKLAT MUMMY DAN AISKRIM HOMEMADE

Assalamualaikum...Hari yang indah dan ceria hehe. Sapa suka makan kek coklat?? aiskrim??..Hurmm mesti ramai yang teringin nak makan kan kan hehe. Tak pe kalau korang teringin nak makan chef nak kongsikan resipi ngan korang nie. Chef dah buat kedua masakan nie kelmarin. Best nya makan waktu minum petang. Jom kita tengok resipi kek coklat dulu.



Kek coklat
Bahan-bahan

1, 1/2 cawan Tepung Gandum
1 cmt Serbuk Penaik
2 cawan Gula Halus (di blend)
1 cawan Mentega
1 cawan Serbuk Koko
4 biji Telur
1 cmt Esen Vanila
1/2 cawan Susu Cair

Cara-cara
  1. Ayak tepung gandum bersama serbuk penaik ketepikan. 
  2. Cairkan mentega dan jangan sampai keluar minyak ye.
  3. Masukkan mentega yang telah dicair bersama serbuk koko didalam mangkuk pengadun kek. Putarkan sehingga adunan sebati atau selama 2 minit. Masukkan gula halus, dan putar sehingga adunan gebu.
  4. Setelah adunan gebu, masukkan pula telur sebiji demi sebiji jangan masukkan semua sekali dalam satu masa ok hehe. Masukkan pula esen vanilla.
  5. Akhir sekali boleh la masukkan tepung gandum yang telah diayak bersama serbuk penaik dan juga masukkan susu cair.
  6. Bakar adunan pada suhu130 darjah celcius.
Resipi kek coklat dah. Next resipi ais krim pulak hehe. Resipi ais krim nie chef dah cuba buat dan memang sedap. Jom tengok resipi:




Ais krim
Bahan-bahan

450 ml Susu Segar
200 gm Susu Tepung Tanpa Lemak
2 cmb Coklat Emulco / perisa yang dsukai
4 cmb Gula Kastor (kalau suka manis tambah lagi k)
1 cmk Esen Vanila
Kalau nak tambah buah segar pon boleh contoh ais krim strawberry tambahkan 100gm buah strawberry yang di potong kiub.

Cara-cara
  1. Campurkan susu segar dan susu tepung, putar sehingga sebati.
  2. Masukkan gula kastor dan putar lagi hingga kembang.
  3. Campurkan coklat emulco dan esen vanila. Putar sehingga sebati. Masukkan adunan kedalam bekas yang bertutup dan hendaklah kering. Simpan didalam freezer.
  4. Kalau dah beku, keluarkan dan putar semula hingga cair menggunakan mesin pengadun kek.
  5. Tuangkan semula kedalam bekas dan simpan dalam freezer balik sehingga beku. 
  6. Dah beku bolehlah dmakan..
 Selamat mencuba..^_^

Ahad, 4 November 2012

SEGMEN - JOM JADI FOLLOWERS SAYA



Assalamualaikum...
Jom join segmen nie yang dianjur oleh CekodokGebu memang best..
klik kat gambar diatas..^_^



SEGMEN : JOM FOLLOW


Assalamualaikum...
Jom sertai segmen Jom Follow. Chef sertai pon sebab follower chef sikit sangat hehe 
malulah pulak nak cakap berapa orang hehe..
Setakat nie follower chef baru ada 9 follower je...
Jom la Follow chef dan sertai jugak segmen Jom Follow dengan 
klik je kat gambar atas tu... ^_^

SEGMEN: AYUINSYIRAH MENCARI RAKAN BLOGGER

Assalamualaikum...
Jom ramai-ramai sertai segmen ayuinsyirah mencari rakan blogger.
Syarat- syarat untuk segmen ni senang je 
dan boleh dilihat dengan klik gambar bunga ros merah yang cantik diatas tu hehe... ^_^

Segmen Follower bawah 400 (sesiapa yang mempunyai follower bawah 400)

Wah bagusnya segmen nie. Chef nak kongsikan kepada blogger yang mempunyai follower bawah 400 contohnya macam chef lakan hehe. 

Adakah anda layak untuk sertainya chef dah sah memang layak lakan sebab follower pon sikit je. Kalau anda rasa layak dan nak join jom la lagi ramai lagi bagus. 

Nak join jom kita pergi je kat blog Menulis Menconteng. Lepas nie jangan lupa follow chef k sekian... ^_^

Download Borang Permohonan BR1M 2.0

Assalamualaikum..
Chef nak kongsikan sedikit info dengan anda semua nie hehe. Anda kini boleh download borang permohonan BR1M anda disini:

Download Borang Permohonan BR1M 2.0

Sebelum anda isi borang tersebut kenalah tengok dulu syarat-syarat kan. Selepas anda dah teliti dan lihat syarat yang diberi barulah isi borang tadi k.

Syarat Bantuan Rakyat 1 Malaysia BR1M 2.0 (Isi Rumah) –Bantuan sebanyak RM 500
  • Warganegara Malaysia
  • Berkeluarga / Ketua Keluarga dengan isi rumah keseluruhan berpendapatan bulanan RM 3000 ke bawah.
Tarif ketua keluarga
  • Individu yang telah berkahwin
  • Ibu /bapa tunggal yang mempuyai tanggungan
  • Bujang yang mempunyai tanggungan
  • Warga emas berumur 60 tahun ke atas yang hidup bersendirian.
Syarat Bantuan Rakyat 1 Malaysia BR1M 2.0 Skim Individu Bujang – Bantuan sebanyak RM 250
  • Warganegara Malaysia
  • Bujang berumur 21 tahun ke atas dengan pendapatan bulanan tidak melebihi RM 2000 ke atas.
  • Tidak mempunyai tanggungan keluarga.
  • Bukan penuntut IPTA/IPTS
  • Bekas penuntut IPT dan masih menganggur
Bayaran dijangka diagihkan pada awal 2013 .^_^



Sabtu, 3 November 2012

500 EKOR KUCING MENU LAUK HIDANGAN

 
Sanggupkah anda makan daging kucing untuk hidangan makan malam?


SEBAHAGIAN daripada 500 ekor kucing yang dipintas pihak polis di bandar Xuzhou, dalam wilayah Jiangsu di China baru-baru ini.



XUZHOU - Polis di bandar ini, dalam wilayah Jiangsu, di timur China menghalang sebuah lori yang membawa 500 ekor kucing untuk dijadikan hidangan eksotik di restoran-restoran tempatan, lapor akhbar Telegraph semalam.
Polis mengarahkan lori terlibat supaya berhenti apabila menyedari kenderaan tersebut memiliki nombor plat luar wilayah.

Mereka kemudian menyoal pemandu lori tentang haiwan yang dibawa selepas terdengar bunyi mengiau dari bawah plastik penutup kargo tersebut.
"Arnab," jawab pemandu tersebut.

Namun, kenderaan itu sebenarnya membawa beratus-ratus ekor kucing yang diletakkan di dalam puluhan sangkar besi.
Sejak beberapa tahun lalu, permintaan daging kucing di selatan China meningkat dengan bekalan haiwan itu diperoleh dari seluruh China.
Daging kucing akan dicampurkan bersama daging ular untuk dimasak sejenis hidangan tempatan istimewa yang digemari penduduk tempatan.

Undang-undang China tidak melarang rakyatnya menjual kucing kerana haiwan itu tidak dianggap sebagai harta benda milik keluarga.
Pencuri kucing biasanya memperoleh bayaran 10 yuan (RM4.90) untuk seekor kucing yang dijual kepada orang tengah.
Berikutan pemandu lori berkenaan tidak melakukan sebarang kesalahan, pihak polis membeli kargo tersebut pada harga 3,500 yuan (RM1,723) selepas berunding selama tiga jam dengan pemandu terlibat. - Agensi ^_^

Farid Kamil Dan Diana Danielle Selamat Diijabkabulkan

Astro Gempak Farid Kamil Dan Diana Danielle Selamat Diijabkabulkan




Dengan sekali lafaz,pasangan pelakon Farid Kamil dan Diana Danielle sah bergelar suami isteri selepas mereka diijabkabulkan di Hotel Flaminggo, sekitar jam 9.12 pagi tadi.
Pasangan tersebut dinikahkan oleh Pegawai Tadbir Agama Pendaftar Kanan Daerah Gobak, Daim Jaluli dalam majlis yang dihadiri lebih kurang 300 orang tetamu itu.
Mas kahwinnya ialah RM10,000 manakala wang hantaran ialah 10,000 nilai emas.
Majlis akad turut disaksikan ibu bapa pengantin lelaki iaitu Dato` Dr Zahari Che Dan dan Datin Sharifah Bardah Idid Syed Abdyllah Idid serta ibu pengantin perempuan Norsiah Ramli.
Diana Danielle atau nama sebenarnya Diana Danielle Danny Beeson, 21 yang menerima lima dulang hantaran telah membalas tujuh dulang hantaran kepada pihak lelaki.
Selamat pengantin baru diucapkan kepada pasangan ini

Jumaat, 2 November 2012

Happy Birthday Eqbal Zack (Giveaway)

Assalamualaikum...
SeLaMaT HaRi JaDi kepada blogger yang bakal menyambut ulang tahun beliau yang ke 38 EQBAL ZACK, pada 12 November ini, semoga dipanjangkan umur dan dmurahkan rezeki amin. Sebagai blogger baru chef tak berapa tahu menahu sangat peraduan yang dianjurkan oleh blogger. Tapi apabila tengok je kat blog EQBAL ZACK nie rasa macam teringin nak join best je. Korang tahu tak hadiah yang dianjurkan memang menarik dan penyertaan memang mudah. Antara hadiah yang disediakan untuk anda yang bertuah:


Wah cantik nya, tapi hadiah nie diberi kepada dua pemenang yang bertuah je hehe..




Empat pemenang yang bertuah pulak akan mendapat perfume original DKNY dan RALPH LAUREN. Teringin nak cuba pakai perfume nie hehe.








Magnet petisejuk nie akan diberikan kepada 10 pemenang. Limited edition, bukan senang nak dapat nie..








RULES
Please read carefully, as I reserve the right to disqualify any incomplete entries.
1. Be a follower of www.eqbalzack.com
2. Write a simple blog post (Bahasa Melayu/Bahasa Inggeris) about this giveaway. You can copy and paste your entry from here. The title of your entry will be: "Happy Birthday Eqbal Zack (Giveaway)".
3. Come back here and leave the permalink (URL) in the **comment box.
4. Send me an awesome “Birthday Wish” (Bahasa Melayu or Bahasa Inggeris) via CONTACT FORM. It is better to use a CONTACT FORM for this purpose to avoid plagiarism. I will pick the BEST wishes!
5. This giveaway runs from today until 12 November 2012 (11:59PM).
6. Winners will be announced on the 19 November 2012 (10:00 AM).

**If your comment doesn’t show up right away, don’t worry I may have to approve it first!

Apa tunggu lagi jom la join dan wish selamat hari jadi kat eqbal zack... ^_^


SENARAI PENCALONAN AKHIR SHOUT AWARD 2012

Muzik  
Rockstar Award  
A1 – Bunkface
A2 – Estranged
A3 – Faizal Tahir
A4 – Hujan
A5 – Love Me Butch
A6 - Monoloque
Popstar Award 
B1- Aizat
B2 -Datuk Siti Nurhaliza
B3 -Hafiz
B4 - Jaclyn Victor
B5- Najwa
B6 -Yuna
Power Vocal Award 
C1 Azlan & The Typewriter
C2 - Black
C3 - Faizal Tahir
C4 - Jaclyn Victor
C5 - Shila Amzah
C6 - Yuna
Flava Award 
D1 - Altimet/Joe Flizzow/SonaOne
D2 - Black/Malique
D3 - Malique/Jamal Abdillah
D4 - Malique/Rabbani
D5 - Mizz Nina
D6 - Zizan & Kaka
Music Video Award
E1 - Mizz Nina
E2 - Najwa
E3 - One Buck Short
E4 - Shila Amzah
E5 - The Azenders
E6 - Yuna
Break Out Award  
F1- Diandra Arjunaidi
F2 - Go Gerila
F3 - Kyoto Protocol
F4 - Massacre Conspiracy
F5 - Najwa
F6 - Oh! Chentaku

TV & Filem
Best On Screen Chemistry Award Shout Awards: 
G1 - Awie/Johan/Usop Wilcha (Hantu Kak Limah Balik Rumah)
G2 - Zizan/AaronAziz (KL Gangster)
G3 - Remy Ishak/Tiz Zaqyah (Nur Kasih The Movie)
G4 - Aaron Aziz/Maya Karin (Ombak Rindu)
G5 - Josiah Hogan/Iedil Putra (Projek Pop)
G6 - Johan/Zizan (Raja Lawak 6)
Fresh TV Series Award 
H1 - Betul Ke Bohong
H2 - Friday I’m In Love
H3 - Projek Pop
H4 - Tentang Dhia
H5 - Versus
H6 - Yuna – Bintang Di Langit
Breakthrough Local Feature Award 
J1 – Bunohan
J2 - Hantu Kak Limah Balik Rumah
J3 - Hikayat Merong Mahawangsa
J4 - Nur Kasih The Movie
J5 - Ombak Rindu
J6 - Songlap
Favourite TV Program Award 
K1 - Anugerah Juara Lagu 26
K2 - Karoot Komedia X (Raya)
K3 - Maharaja Lawak Mega (Final)
K4 - Showdown 2012
K5 - Super Spontan
K6 - Versus-Konfrontasi Terakhir
Favourite TV Personality Award 
L1 - Adibah Noor (Super Spontan)
L2 - Hafiz Hatim (Showdown 2012)
L3 - Henry Golding (Welcome To The Rail World)
L4 - Johan (Raja Lawak 6)
L5 - Razif Hashim (Best In The World)
L6 - Zizan (Raja Lawak 6)

Radio
Coolest Radio Announcer Award 
M1 - Faizal Ismail (Hot FM AM Crew)
M2 - Fara Fauzana (Hot FM AM Crew)
M3 - Hafiz Hatim (Fly FM Pagi Rock Crew)
M4 - Hunny Madu (Fly FM Malaysia’s Hottest Music)
M5 - Nabil Ahmad (Ceria Pagi Di Suria)
M6 - Phat Fabes (Fly FM The Phat Faves & Ben Show)
Favourite Radio Show Award 
N1 - 33RPM
N2 - Dansa Era Bersama Nazpoleon, G & DJ Fuzz
N4 - Fly FM Stripped
N5 - Fly FM Pagi Rock Crew
N6 - Fly FM The Phat Fabes & Ben Show
N7 - Top 5 Panggilan Hangit

Works
Hot Chick Award 
P1 - Nur Fazura
P2 - Lisa Surihani
P3 - Marion Caunter
P4 - Maya Karin
P5 - Nora Danish
P6 - Scha AlYahya
Hot Guy Award 
Q1 - Aaron Aziz
Q2 - Hans Isaac
Q3 - Henry Golding
Q4 - Remy Ishak
Q5 - Shaheizy Sam
Q6 - Zizan Razak

Social Media
Wired Celebrity Award: 
R1 - AG Coco (@AGCoco)
R2 - Celepets (@DaphCLPT, @SazzyFalakCLPT, @YasminHaniCLPT, @AtiliaCLPT, @dynasCLPT, @AishahJennifer, @CCSerenaCC)
R3 – Altimet (@altimet)
R4 - Fatimah Abu Bakar (@fatibee)
R5 - Sofia Jane (@MemHanyut)
R6 - Yuna (@yunamusic)
Shout! Aloud Award 
S1 - Faradyable
S2- iniAnwarHadi
S3 - JinnyboyTV
S4 - Matluthfi90
S5 - Popteevee
S6 - The WKND

GEMPAR!! KERANDA KINI ADA SET KARAOKE

 



MANILA - Sebuah keranda yang dilengkapi sistem karaoke dihasilkan oleh beberapa pekerja di sebuah kilang di wilayah Pampanga, utara bandar raya ini semalam.


Pemilik kilang itu, Robert Nogoy mengeluarkan keranda tersebut sempena sambutan Hari Halloween.


Nogoy menggantikan bahagian dalam keranda itu dengan sistem karaoke bagi memberi kejutan kepada para tetamu parti Halloween.


Para tetamu parti Halloween kerap memakai pakaian seperti ahli sihir dan hantu. - Agensi

^_^