Ahad, 2 Disember 2012

IZYAN JUARA MASTERCHEF MALAYSIA2

Assalamualaikum...
Semalam telah berlangsungnya dua rancangan yang berbeza dan meletop iaitu piala AFF suzuki malaysia menentang indonesia dan pertandingan akhir masterchef malaysia musim kedua. Memang terbaik ar kan berebut nak tengok tv semalam haha. Apa2 pon sempat gak tengok masterchef. 


Memang sengit gak ar dia punya peserta finallis, tapi kesian gak tengok etiqa disaat akhir baru dia diumumkan terkeluar sedih huhu, nak buat macam mana kan adat pertandingan hehe. Tiga orang Peserta yang hebat bertarung di dapur masterchef semalam selama 3 jam untuk menyiapkan hidangan masing-masing. Kejutan semalam adalah hidangan mereka ini telah diadili oleh 15 juri, wah ramai kan. 

Yang pastinya pemenang atau juara Masterchef Malaysia musim kedua ini dimenangi oleh Izyan, beliau telah membawa pulang hadiah Trofi Juara Masterchef Malaysia 2 , RM100,000 dan hadiah tajaan Panasonic yang bernilai Hampir RM10,000 wah bertuah sungguh Izyan kan hehe. Pemenang tempat kedua pula dimenangi oleh Along dan tempat ketiga dimenangi oleh Ah Hong. Nama juara Masterchef musim pertama dan kedua macam sama je kan Ezani, Izyan hehe apa-apa pon tahniah buat Izyan Along dan Ah Hong. ^_^

MALAYSIA 2, INDONESIA 0, PIALA AFF SUZUKI 2012

 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan